Ahad, 30 September 2012

Anak Jiran ...




Lama x update Blog Likeskooltyme ! apa citer ?? opkos la sbb xda masa weii,sibuk dengan keja then melalak d uma hari2 macam mandur pulang2 keja tgok uma berhambur t’pksa kemas,arah adik Bongsu kemas tuu kemas nii .. sampai clear d mata aku. Ada kakak x boleh harap ..  eeiihh kin panas  ! Tekanan jiwa x lama nii .Ok Stop memanas !

Ni kali mau tambah lagi koleksi Storey moorey aku ni.. Baru ada masa  ba .. J pasal apa ?? haa pasal anak jiran aku nii laa ..



Comeii kan ?? nama dya Farisya,dya nii pantang seja pagar besar ruma dya terbuka, sepantas kilat lari p uma kami .. sampai makbapa dya pun x perasan dya da sampai d uma sebelah .. huhu nakalnya budak nii .. Ada sekali masa Puasa hari tu,Puasa Pertama .. boleh2x nya makbapa,n kakak2 dya x perasan dya masuk uma kami .. Siap B’buka ngn kami semua lagi .. kesian kakaknya sebelum azan lagi terpaksa dtg uma ambik farisya la konon2 ,tapi kami cakap xpala dya buka sini .. lepas buka nanti kami hantar .. alalala


kami suka bila dya datang, meriah juga uma kami tu .. maklum la uma kami mana ada budak kecik mau d manja2, semua da besar2 . adik Bongsu ?? hmm Da besar pun,besar dari aku lagi klu orang tgok macam dya yang abang hurmm .. klu d suru Sempat lagi melawan ! mngasi panas .. tapi d sayang Juga ! nama pun Bongsu opkos la d sayang2x, 2 klu dengar cakap la ,klu x dengar cakap .. Naa .. Siap la dya .. hohoho



Sekarang jarang da dya dtg uma,sebab da kena “Guard” .. alaa kcian nyaa .. X boleh da dya Meloloskan diri ke uma sebelah hehe .. x dtg uma pun masih bole tgok gelagat dya. Kadang petang/pagi klu Nampak kami d luar .. pandai jugak dya panggil “ kakak “ tpi klu makbapa dya xda haa .. dya panggil “ oii2x “ seja, haha …sapa ajar dya xtau la. Kena marah baru panggil baik2 .. alaa biasa la tu kan budak kecik ,, ada la tu orang y dya dgr pagil mcm tu sbb tu dya t’ikut2x..

okehh ... Cukup la nii cita sal ank orang seja,, ank sendiri ?? haha ...
* Blurrr seketika,no answer   ... Klu Ank kucing tu adala ! 

Jumaat, 14 September 2012

Tabah Lah wahai Hati


Video yang aku (Jumpa) Tiba2 .. n rasa macam Something happen to My Heart
So .. Aku Post la benda ni .. Untuk tatapan ! 
  

Suram sesuram gerimis di hati ..
Mengapa kau menangis Wahai hati ?
Merasakan Dunia x lagi Bererti ..
Adakah kau merahui kasihnya Ilahi ?
Mengapa Tidak yakin adanya Allah Bersamamu?
Kau mencari-cari,meraba-raba dalam gelap hatimu ..
Bingung,nanar dalam ramai …
Tak mengerti mengapa ini yang harus kau hadapi ..
Kau menanti Bilakah akan kau peroleh  apa yang kau harapkan..
Merasakan tuhan x lagi endah padamu,tak lagi sudi memandangmu..
Jangan Begitu Wahai Diri ..Dengarkan apa kata Tuhan mu ..
“ hai Anak Adam sesungguhnya Engkau,selama mana kau berdoa ,Dan berharap kepadaKu,Aku ampuni bagi Engkau di atas dosa yang,Ada pada engkau,dan Aku tidak Peduli. Hai anak Adam! Kalau telah sampai sekalian dosa engkau ke  awan langit,Kemudian itu,engkau memohon keampunanKu,nescaya Aku ampuni Bagi engkau.Hai anak Adam! Sesungguhnya kalau engkau datang kepadaKu dengan kesalahan-kesalahan sepenuh Bumi (ini),kemudian itu engkau menemui Aku,padahal Tiada Engkau mempersekutukan Aku dengan sesuatu,nescaya Aku berikan kepada Engkau Keampunan dengan sepenuh bumi. “ (HR Al-Tirmizi)
Wahai Diri,Engkau Jiwa yang baik,jiwa yang Rindu ..
Cuma engkau keliru,Mengapa masih terus menzalimi Dirimu ?
Sedangkan dirimu x berhak disakiti..
Jasad dan Rohmu,Anugerah Terindah dari Ilahi ..
Maka Mengapa Tegar melukai ?
Engkau Jiwa besar yang dikasihi Tuhan
Engkau Jiwa hebat berpotensi Menyengat ..
Engkau Jiwa kebal yang lali pada Ujian..
Engkau sebenarnya Bercita-cita Tinggi ..
Lalu mengapa memilih untuk terus disakiti ?
Jangan Begitu wahai Diri,Sungguh engkau Sentiasa punya satu lagi pilihan.
Iaitu kembali kepada Luasnya kehidupan Bertuhan ..
Kembali Berteduh di bawah redup kasih Ilahi ..
Kembali kepada Dia ..
Usah takut, wahai Diri .. Bukankah Mereka Bersamamu ?
Menyokong mu,memimpinmu,tika kau bertatih di jalan ini ..
Yang pasti,engkau tidak sendiri .. kerana masih ada yang Menyayangimu ..
Dan Dia (Allah) yang mempersatukan hati mereka ( orang yang Beriman).Walaupun kamu menginfakkan semua ( kekayaan) yang berada di bumi,nescaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka.Tapi Allah telah mempersatukan hati mereka.Sungguh Dia maha perkasa,maha Bijaksana.” ( Al-Anfal:63)
Oleh itu,yakinlah dan teguhkan derapan langkahmu di jalan ini ..
Yakin Allah bersamamu di setiap Langkahmu ..
“ Dan janganlah kamu (merasa) lemah,dan jangan (pula) Bersedih hati,kerana kamu paling tinggi (Darjatnya) jika kamu orang yang beriman ..” (Ali-Imran:139)
** Buat diri Sendiri ** Hati yang terlalu nanar .. ( Mood Sedih L )

Sabtu, 8 September 2012

Erti Merdeka bagi Ku



Merdekakan hati,bebaskan Diriku Dari Cinta ! .. Yeah .. Merdeka ..
Kan sedang bulan kemerdekaan sekarang ni.. so Inilah masanya klu mau merdeka betul2,merdeka dari segala perasaan .. Perasaan apa 2 ?? perasaan Mencintai walaupun x berbalas sebenarnya,adakah orang Cinta ?? ermm .. Xda Pown

Ok stop cinta cintun ni.Cuma mau share erti kemerdekaan bagi aku.
Macam d awal-awal post ni,Merdeka kan Hati,huhu .. aku memerdekakan hati ni dari mengingat dirinya lagi,merdekakan hati dari punya rasa terhadap dirinya,kerna untuk apa aku terus berjuang walau sedar hakikatnya perjuangan itu nanti temui jalan buntu d akhir penantian.haa walaupun sebelum ini pernah menyatakan yang aku xkan berhenti menanti.. always waiting la konon.But I think better I Take back the words.lagi pon better aku hidup macam orang lain,hidup yang lebih baik kan.walaupun kadang kadang xda salah untuk teruskan perjuangan menanti kehadiran sang “ ArjunaCrang” nii.tapi aku harus berfikiran positif ,bahawa andai ada jodoh x kira la d mana pon,tetap bersama juga. Semua orang pun kan cakap macam nii untuk mnyedapkan hati seja. Daripada makan hati bagus d kasi sedap hati ni .. tenang juga Jiwa ! 


# That’s All . . . J

K-ON

k-on photo: MrKapre-1 MrKapre-1_zps17081628.gif